Редактирование:
Whole brain emulation
(раздел)
Перейти к навигации
Перейти к поиску
Внимание:
Вы не вошли в систему. Ваш IP-адрес будет общедоступен, если вы запишете какие-либо изменения. Если вы
войдёте
или
создадите учётную запись
, её имя будет использоваться вместо IP-адреса, наряду с другими преимуществами.
Анти-спам проверка.
Не
заполняйте это!
==== Haptics ==== The haptic senses of touch, proprioception, and balance are crucial for performing skilled actions in real and virtual environments (Robles‐De‐La‐Torre, 2006). Tactile sensation relates both to the forces affecting the skin (and hair) and to how they are changing as objects or the body are moved. To simulate touch, stimuli collision detection is needed to calculate forces on the skin (and possibly deformations) as well as the vibrations when it is moved over a surface or exploring it with a hard object (Klatzky, Lederman et al., 2003). To achieve realistic haptic rendering, updates in the kilohertz range may be necessary (Lin and Otaduy, 2005). In environments with deformable objects various nonlinearities in response and restitution have to be taken into account (Mahvash and Hayward, 2004). Proprioception, the sense of how far muscles and tendons are stretched (and by inference, limb location) is important for maintaining posture and orientation. Unlike the other senses, proprioceptive signals would be generated by the body model internally. Simulated Golgi organs, muscle spindles, and pulmonary stretch receptors would then convert body states into nerve impulses. The balance signals from the inner ear appears relatively simple to simulate, since it is only dependent on the fluid velocity and pressure in the semicircular channels (which can likely be assumed to be laminar and homogeneous) and gravity effects on the utricle and saccule. Compared to other senses, the computational demands are minuscule. Thermoreception could presumably be simulated by giving each object in the virtual environment a temperature, activating thermoreceptors in contact with the object. Nocireception (pain) would be simulated by activating the receptors in the presence of excessive forces or temperatures; the ability to experience pain from simulated inflammatory responses may be unnecessary verisimilitude.
Описание изменений:
Пожалуйста, учтите, что любой ваш вклад в проект «hpluswiki» может быть отредактирован или удалён другими участниками. Если вы не хотите, чтобы кто-либо изменял ваши тексты, не помещайте их сюда.
Вы также подтверждаете, что являетесь автором вносимых дополнений, или скопировали их из источника, допускающего свободное распространение и изменение своего содержимого (см.
Hpluswiki:Авторские права
).
НЕ РАЗМЕЩАЙТЕ БЕЗ РАЗРЕШЕНИЯ ОХРАНЯЕМЫЕ АВТОРСКИМ ПРАВОМ МАТЕРИАЛЫ!
Отменить
Справка по редактированию
(в новом окне)
Навигация
Персональные инструменты
Вы не представились системе
Обсуждение
Вклад
Создать учётную запись
Войти
Пространства имён
Статья
Обсуждение
русский
Просмотры
Читать
Править
История
Ещё
Навигация
Начало
Свежие правки
Случайная страница
Инструменты
Ссылки сюда
Связанные правки
Служебные страницы
Сведения о странице
Дополнительно
Как редактировать
Вики-разметка
Telegram
Вконтакте
backup